Met de komst van Internet kregen leningen een gigantische adrenaline stoot. De markt groeide en bloeide en er was een explosie van sites die leningen begonnen te vergelijken en naast elkaar te leggen. Toen was de diversificatie trend die we nu zien al in gang gezet, betekenende dat er een hoop leningverstrekkers waren die label producten uitbrachten en op die manier de concurrentie uit de weg gingen.
Dit soort marketing technieken worden succesvol gedaan in heel wat bedrijfstakken. Maar het is met name populair in de financi�le sector, waar het gretig aftrek vond vanwege de povere onderscheidingsmogelijkheden die er voor de rest waren. Kijk je naar makelaardij of gerelateerde beroepsgroepen dan zie je dat ze meer mogelijkheden hebben ter onderscheiding dan standaard bedrijfstakken.
Rentetabellen komen helaas nog overal toch. Dat zijn ook exact de mensen die er niet veel van begrijpen. Reisbureaus doen deze techniek ook vaak, maar zijn er berucht om dat reizen eigenlijk veel en veel duurder als de poster worden. Dat soort technieken vindt ook veel aftrek onder financieel adviseurs en het zijn de middelen van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Of het wel of niet een goed idee is om het zo te doen zullen we maar niet bespreken.
Zoek een adviseur die je goed kan adviseren en die service gericht is. Leningen vergelijken is geen nucleaire fysica, maar als je het nog nooit gedaan hebt is het zeker de moeite om je er enigszins in te verdiepen. Dat je dit artikel leest is al een stap in de juiste richting, maar nu is het moment om dieper op de materie in te gaan. Je hoeft niet net zoveel te weten als je adviseur, maar je moet wel beseffen wat hij verteld en wat hij je adviseert. Zo vergelijk je op de beste manier om goed leningen te vergelijken.
Ben je geinteresseerd in lening vergelijking, lees er meer over op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten